Z przyjemnością informujemy o wydaniu nowej wersji Symfonia/Symfonia ERP 2024.2. Poniżej przedstawione zostały główne zmiany w poszczególnych obszarach. Szczegółowe informacje znajdują się na stronach pomocy produktów.

Symfonia Finanse i Księgowość:

Okno kontrahenta

Okno szczegółów Kontrahenta zostało wizualnie i funkcjonalnie ujednolicone z oknem dostępnym w programie Handel.

Symfonia ERP 2024.2

Przy pracy na wspólnej bazie z programem Handel dane kontrahenta i rachunki bankowe są wspólne i ich aktualizacja w jednym programie będzie natychmiast widoczna w drugim.

Jeśli okno kontrahenta otwarte jest w trybie edycji w jednym programie to automatycznie blokowana jest jego edycja gdzie indziej.

Odwrotne obciążenie

Funkcjonalność rejestracji odwrotnego obciążenia dostosowano do wykazywania na deklaracjach JPK_V7M i JPK_V7K informacji związanych ze sprzedażą gazu, energii elektrycznej oraz praw do emisji CO2 na:

  • giełdzie towarowej w rozumieniu przepisów o giełdach towarowych,
  • rynku regulowanym lub zorganizowanej platformie obrotu (OTF) w rozumieniu ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.

Na deklaracjach JKP_V7 informacje wykazywane są w polach 31 (kwota netto) oraz 32 (kwota VAT)

VIU-DO

Ministerstwo Finansów udostępniło nową wersję deklaracji VIU-DO (2) dla podatników, którzy rozliczają podatek VAT w procedurze unijnej (OSS). Zaktualizowano schemę deklaracji do wersji VIU-DO(2).

Tytuł formularza na wydruku Zaliczka-CIT/M i Zaliczka-CIT/K

Dodano możliwość wprowadzenia własnego tytułu formularza dla wydruku deklaracji Zaliczka-CIT/M i Zaliczka-CIT/K.

W oknie edycji deklaracji dodano ukryte pole 1a, w którym można ustawić tytuł jaki prezentowany będzie na wydruku deklaracji.

Domyślnie pole nie jest widoczne, aby je wyświetlić kliknij przycisk Operacje > Pokaz pola ukryte.

Inne zmiany

Zrealizowano 44 zgłoszenia od klientów (opisy na pomoc.symfonia.pl)

 

Symfonia ERP Środki Trwałe

Dodawanie zdjęcia środka trwałego

Okienko dodawania zdjęcia dla środka trwałego zostało wymienione na nowe.

Program obsługuje obrazki z formatach JPG, JPEG, BMP, PNG.

VBA

Z programu wycofana została funkcjonalność tworzenia okien i raportów w technologii VBA.

Co oznacza ta zmiana dla klientów pracujących w aplikacji Symfonia ERP Środki Trwałe od wersji 2024.2:

  • Wszystkie funkcjonalności napisane w oparciu o VBA w programie Symfonia ERP Środki Trwałe zostały przepisane na nowy kod. Dla użytkowników działanie aplikacji oraz jej obsługa nie ulegną zmianie.
  • Klienci korzystający z rozszerzeń (aplikacji, rozwiązań indywidualnych) opartych o VBA będą musieli zaktualizować je do nowych mechanizmów kastomizacyjnych Symfonii, takich jak C# Script. 

Od wersji 2024.2 uruchamianie własnych aplikacji opartych o VBA nie będzie możliwe.

Przypominamy również, że od wersji 2024.1, w ramach zastąpienia dotychczasowych mechanizmów zbudowanych w oparciu o VBA, wprowadziliśmy kreator kwerend SQL wykonany w technologii .NET – Edytor Zapytań SQL.

Inne zmiany

Zrealizowano 5 zgłoszeń od klientów (opisy na pomoc.symfonia.pl)

 

Symfonia Środki Trwałe

Dodawanie zdjęcia środka trwałego

Dodano możliwość dołączenia zdjęcia dla środka trwałego.

Program obsługuje obrazki z formatach JPG, JPEG, BMP, PNG.

Inne zmiany

Zrealizowano 5 zgłoszeń od klientów (opisy na pomoc.symfonia.pl)

 

Symfonia Handel

Podział pozycji zamówienia

Dla uruchamianych w nowym widoku zamówień obcych dodano operację podziału pozycji dokumentu.

Nowe okno dokumentu Zakupu

Zmodernizowano interfejs okna dokumentu zakupu (dla faktur zakupu i ich korekt).

Okno Kalkulacji cen otwierane z dokumentu zakupu w nowym widoku będzie miało również nowy interfejs. Przeprojektowano układ elementów okna z zachowaniem wcześniejszej funkcjonalności.

W trybie edycji dokumentu w kolumnie Cena netto dostępny jest przycisk 

otwierający okno zarządzania kalkulacją cen sprzedaży.

Operacje – Modyfikacja VAT

W menu Operacje dodano polecenie Modyfikuj VAT (ręcznie) otwierające dialog umożliwiający zmianę kwot VAT dla pozycji również po wystawieniu dokumentu.

Szybki podgląd dokumentu

W kartotece Zakup (w nowym widoku) dodano szybki podgląd dokumentów.

Do parametrów podglądu dokumentu dodano możliwość włączenia prezentacji Notatki.

Kartoteka zakup – kolumna Źródło

W kartotece dokumentów Zakupu dodano kolumnę Źródło prezentującą informacje o pochodzeniu dokumentu:

  • KSeF – odebrany Symfonia KSeF.
  • SOD – odebrany z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów

Dokumenty importowane z SOD

Dodano okno wspierające import dokumentów z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów. Przy skonfigurowanej współpracy z SOD nowe ok. no otwierane jest z bocznego paska nawigacji Dokumenty importowane > SOD

Współpraca z SOD nie wspiera importu dokumentów korygujących.

Dostępny w poprzedniej wersji import dokumentów z Symfonia Obieg Dokumentów z wykorzystaniem API został wycofany z programu.

Historia wysyłania dokumentów do KSeF

Dodano okno, w którym można podejrzeć zarejestrowane zdarzenia, związane z wysyłką dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur oraz Symfonia KSeF.

Grupowa zmiana statusu KSeF

W kartotece Sprzedaż dodano możliwość grupowej zmiany statusu wysyłki dokumentów do KSeF.

Faktury cykliczne – wysyłka do KSeF

Dodano egzekwowanie ustawień wysyłki do KSeF dla dokumentów generowanych na podstawie faktur cyklicznych.

Kopiowanie do schowka numeru KSeF

Przy polu prezentującym Numer KSeF dokumentu dodano przycisk umożliwiający szybkie skopiowanie go do schowka Windows.

Wydruki REPX

Dodano możliwość zapisu szablonu raportu REPX w kilka kategorii.

W przypadku raportów dla dokumentów dostępna jest również możliwość wybrania wielu typów dokumentów, dla których raport będzie dostępny.

Dla predefiniowanych wydruków dokumentów (sprzedaży, zakupu, zaliczek, korekt) dodano parametr Wydruk informacji o KSeF włączający prezentację numeru i daty KSeF.

Dla dok. WZ dodano parametr Wydruk dokumentu handlowego, którego zaznaczenie dodaje a wydruku informację o numerze i dacie powiązanego dokumentu handlowego: 

Zmiana kolejności pozycji na dokumencie

Umożliwiono zmianę kolejności pozycji na wystawionych dokumentach.

Poprawiono ergonomię pracy z oknem zmiany numeru pozycji. 

Inne zmiany

Naprawiono 62 błędy i zgłoszenia serwisowe.

 

Symfonia Zarządzanie Produkcją

Nowości/zmiany

  • W kartotece technologii dodano nową funkcjonalność umożliwiającą zbiorczą zamianę elementu bom, kosztu lub odpadu w jednej lub wielu kartach technologicznych.

Funkcjonalność umożliwia dokonanie pojedynczej lub zbiorczej zamiany wskazanego indeksu (Bom, koszt lub odpad) w technologiach. Podczas zamiany użytkownik może zdefiniować takie pola jak:

Kod nowej karty, wartość domyślna to kod karty na której dokonywana jest zamiana (podczas zamiany indeksu generowana jest nowa karta posiadająca zamieniony indeks, a karta na której dokonano zamiany w niezmienionym stanie zostaje zarchiwizowana i w nazwie zostaje dopisana data operacji np. [20240205]). 

Przelicznik (%), wartość domyślna to 100% (wartość ta wskazuje stosunek ilości nowego indeksu w porównaniu do indeksu zamienianego, 100% oznacza podmianę indeksu zachowując ilość indeksu zamienianego). 

Ilość nowa, pole informacyjne dopełniające przelicznik, (po ustawieniu przelicznika w tym polu dynamicznie będzie się aktualizować ilość indeksu nowego wyrażona w jednostkach. Istnieje możliwość określenia ilości nowej w jednostkach, co spowoduje dynamiczne przeliczenie na przelicznik wyrażony w procentach). 

Magazyn źródłowy/ Magazyn docelowy, wartość domyślna to magazyn docelowy/źródłowy indeksu podmienianego, (pole umożliwiające określenie magazynu źródłowego dla BOMów i odpadów i magazynu docelowego dla Kosztów). 

Karta Technologiczna, pole dostępne tylko w przypadku podmiany elementu BOM, pole pozwala określić domyślną kartę technologiczną w przypadku gdy podmieniany nowy indeks jest półproduktem. 

Parametr umożliwiający ustawienie nowo utworzonej karty jako domyślnej
  • W module Administracja dodano uprawnienie do nowej funkcjonalności Zamiana indeksu.

  • Rozbudowano zakładkę Pracownicy o kolumnę Aktywny określający aktualny status pracownika.

  • Ograniczenie możliwości wyboru pracowników w karcie pracy w zleceniu produkcyjnym tylko do aktywnych użytkowników. Nieaktywni użytkownicy oznaczeni zostaną szarą czcionką. 

Ograniczenie możliwości wyboru pracowników w planowaniu operacji tylko do aktywnych użytkowników. Nieaktywni użytkownicy oznaczeni zostaną szarą czcionką.

  • Zbiorcza zmiana parametrów.

Mechanizm umożliwiający zmianę zbiorczą wybranych parametrów dla zaznaczonych indeksów towarowych.

Opcja dostępna w kartoteki/towary/zmiana parametrów.

  • W module Administracja dodano uprawnienie do nowej funkcjonalności Zamiana parametrów.

  • Dodano obsługę uzupełniania kraju pochodzenia w dostawach pochodzących z produkcji.

W ustawieniach programu dodano ustawienie kraju pochodzenia. 

Naprawy 

  • Poprawa sposobu sortowania kolumny okres w listach zleceń. 
  • Dodanie obsługi zablokuj zakończenie zlecenia jeśli operacje na panelu meldunkowym nie zostały zatrzymane lub zakończone.
  • Poprawa obsługi parametru zablokuj wpisanie większej ilości dobrej niż na zleceniu.
  • Usunięto historyczny przycisk dokumenty w buforze z przesunięć międzymagazynowych.
  • Usunięto historyczny przycisk dokumenty oczekujące z kontekstu zlecenia.
  • Poprawa raportu Zlecenia zamknięte – naprawa zakresu dat.

Panel meldunkowy 

Nowości/zmiany 

  • Dodano obsługę aktywności pracowników zdefiniowanych w module zarządzanie produkcją. Panel meldunkowy ogranicza listę tylko do użytkowników aktywnych.

Tabele/Widoki 

  • ALTER TABLE [MF].[ProductionWorker]
  • UPDATE [MF].[ProductionSysMenu]
  • UPDATE [MF].[ProductionSysReportQuery]
  • INSERT to Table [MF].[ProductionSysSystemRights]
  • REFRESH VIEWS Items, Receipts and Orders

 

Linki do dokumentacji:

Szczegółowe opisy zmian w:

Wymagania systemowe

 

Linki do pobrania:

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.