Inwentaryzacja Środków Trwałych za pomocą kolektora danych jest rozwiązaniem do sporządzania okresowej inwentaryzacji posiadanych przez firmę środków trwałych.
Przedstawiane rozwiązanie uzupełnia standardową funkcjonalność systemu Symfonia Środki Trwałe, umożliwia realizację kompleksowej inwentaryzacji poprzez: wydruk etykiet do oznaczania środków trwałych, obsługę skanera kodów paskowych, archiwum arkuszy inwentaryzacyjnych oraz kontrolę liczby środków.
Drukowanie etykiet
Funkcjonalność realizowana jest z programu Symfonia Środki Trwałe poprzez raport uruchamiany z okna listy środków trwałych – „Drukowanie etykiet”. Po wybraniu odpowiednich parametrów raportu (tj. liczba kopii, druk etykiety dla części składowych, rodzaj etykiety) wydruk zostaje wykonany na dedykowanej drukarce kodów paskowych.
Eksport bazy środków trwałych do kolektora
Wykorzystując raport „Eksport bazy środków trwałych”, dostępny z głównego okna listy środków trwałych programu Symfonia Środki Trwałe, na kolektor (terminal danych) skopiowana zostaje lista wszystkich (lub wybranych) środków trwałych. Dzięki temu, po zeskanowaniu etykiety, urządzenie będzie „udzielało podpowiedzi” odnośnie podstawowych informacji o środku trwałym.
Import inwentaryzacji z kolektora
Po zakończeniu skanowania kodów środków trwałych, konieczne jest pobranie danych z terminala (kolektora danych). Raport „Import inwentaryzacji z kolektora” dostępny jest w oknie Inwentaryzacji, generuje plik z danymi przygotowanymi do wczytania (przy użyciu standardowego mechanizmu importu) w systemie Symfonia Środki Trwałe.
W celu wykorzystania możliwości rozwiązania – Inwentaryzacja Środków Trwałych z wykorzystaniem terminala – niezbędne jest posiadanie:
- programu Symfonia Środki Trwałe,
- terminala (kolektora danych),
- drukarki etykiet z kodami paskowymi.